Muziek

Port Integral Forums De speeltuin Muziek

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Miko
    Participant

Wat ik graag zou willen is muziek maken met een aantal mensen, gebruikmakend van ontwikkelingsmodellen. Dit vergt enige uitleg. Zoals de cognitie zich langs bepaalde stadia ontwikkelt, zo doet muzikaliteit dat ook. In de oudheid werd andere muziek gemaakt dan in de renaissance dan in de jaren ’60 dan tegenwoordig. Daarin zit echter wel een ontwikkeling en het latere is voort gaan bouwen op het eerdere. Die ontwikkeling zou ik graag willen doorlopen met een aantal andere mensen.

Wat dat concreet betekent weet ik nog niet. Wellicht beginnen we echt bij archaïsche muziek en gaan we ontdekken wat dat precies is en proberen na te spelen. Wellicht beginnen we wat later en gaan we al uit van een majeur-toonladder en de akkoorden die daaruit volgen, om ons zo richting de blues en de jazz te gaan bewegen op termijn. Wie zal het zeggen.

Waar het me vooral om gaat is dat ik het leuk zou vinden om met een aantal mensen muziek te gaan maken, mensen die dezelfde interesse in muziek hebben en bereid zijn zich erin te verdiepen en te ontwikkelen.

• This topic was modified 10 months ago by Miko.
Viewing 1 post (of 1 total)
Reply To: Muziek
Your information: