Highlighted content

home Forums De speeltuin Highlighted content

• This topic has 2 replies, 1 voice, and was last updated 1 year ago by Miko.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Miko
    Participant

Een ander idee dat ik heb is om met regelmaat wat mensen bij elkaar te krijgen om (vermoedelijk) via Zoom een bepaald YouTube-filmpje, een film, een stuk uit een boek, een artikel op internet, samen tot ons te nemen. Dit betreft dan allemaal content die in de lijn ligt van wat Hanzi Freinacht heeft geschreven, of anderszins behulpzaam zal zijn om tot een groter begrip van de wereld te komen. Het idee is dan dat we voorafgaand, of aan het begin van de bijeenkomst, het betreffende media-item (om het zo maar te noemen) tot ons nemen, zodat we daarna kunnen reflecteren daarop. Wellicht dat dit tot een mooie verzameling kan leiden voor op de website, zodat het gedachtegoed wat we vertegenwoordigen ook in beeld en geluid bij elkaar gebracht kan worden. Dat is een zorg voor later, vooralsnog gaat het me erom dat ik toch al elke dag mezelf volstort met informatie en ik het leuk vindt om dat met mensen te gaan delen.

#379 Reply
    Eva
    Guest

Goed idee, ik doe mee!
    Vandaag zag ik toevallig een TedTalk van Chimamanda Ngozi Adichie die me enorm aansprak en me deed denken aan the Listening society.

#393 Reply
    Miko
    Participant

Leuk dat je het een leuk idee vindt ­čÖé

Ik zit eraan te denken om maar gewoon gelijk een pilot te gaan draaien. Het idee is duidelijk: een filmpje en dan ruimte voor een goed gesprek. Dit kan wat mij betreft via Zoom om de drempel laag te houden. Ik zit zelf aan 9 september te denken, woensdag over twee weken en ik weet ook nog wel een paar andere mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn.

Wellicht is het dan een mooi idee om het door jou voorgestelde filmpje te gaan bekijken. Ik heb het nog niet bekeken echter. We zien wel even wat het wordt.

Het lijkt me eerlijk gezegd goed om gewoon maar wat te gaan proberen gelijk.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Reply To: Highlighted content
Your information: